دزدگیر اماکن چیست و چه اجزایی دارد؟
۱۳۹۹/۰۱/۰۹
تیغه کرکره برقی چیست؟ انواع تیغه کرکره برقی
۱۳۹۹/۰۱/۰۹
نمایش همه

انواع دوربین های مداربسته از نظر کاربرد، ظاهر و نوع سیگنال

دوربین مداربسته به انگلیسی CCTV یا Closed Circuit Television می‌باشد. همانطور‌که از ترجمه کلمه به کلمه عبارت CCTV پیداست، انگلیسی‌زبانان به این نوع سیستم نظارت تصویری “تلویزیون مداربسته” می‌گویند. ولی ما فارسی‌ زبانان این نوع سیستم‌های امنیتی را با نام “دوربین مداربسته” می‌شناسیم. دوربین عنصر مهم یک سیستم حفاظتی و نظارت تصویری می‌باشد. سیستم‌های نظارت تصویری معمولا شامل دوربین، دستگاه ضبط و غیره هستند. وظیفه اصلی دوربین مداربسته دریافت تصویر محیط و ارسال آن برای دستگاه ضبط DVR یا NVR جهت ضبط و ذخیره‌سازی می‌باشد.

دوربین مداربسته درواقع وسیله‌ای است که توسط آن می توانید نسبت به ضبط تصاویر در جهت اهداف نظارتی و شخصی اقدام نمایید. تاریخچه استفاده از اولین دوربین مدار بسته به سال ۱۹۴۲ باز می‌گردد که ارتش آلمان برای نظارت بر روند پرتاب موشک های خود از دوربین مدار بسته استفاده کرد. اولین دوربین های تجاری با نام Vericon در سال ۱۹۴۹ در آمریکا به بازار عرضه شدند و نکته قابل توجه این عرضه تجاری، عدم نیاز به هر گونه مجوز دولتی برای استفاده از دوربین مداربسته بود.

دوربین مداربسته

انواع دوربین مداربسته

 

انواع دوربین مداربسته از نظر نوع سیگنال:

دوربین های آنالوگ

این دوربین ها اولین نسل دوربین های مدار بسته و همچنین رایج ترین آن ها به حساب می آیند. دوربین های آنالوگ با توجه به قیمت کم، سیستم کوچک و نصب آسان یکی از انتخاب های کاربران خانگی و حتی کسب و کار های کوچک به شمار می روند. جهت آشنایی بیشتر با دوربین های مداربسته آنالوگ می توانید برروی لینک کلیک کنید.

دوربین های ip (آی پی تحت شبکه)

دوربین تحت شبکه نوعی از دوربین مداربسته است که برخلاف دوربین مداربسته توربو اچ دی که انتقال اطلاعات را از طریق کابل انجام می دهد ، اطلاعات را از طریق پروتکل شبکه انتقال می دهند . دوربین مداربسته تحت شکه به نوعی یک کامپیوتر کوچک است که این توانایی را دارد تا پردازش تصاویر را در خود دوربین به انجام رساند.

دوربین های HD

دوربین مداربسته با روزلوشن HD عموما دوربین های دیجیتال تحت شبکه هستند. این دوربین ها امکان دسترسی به روزولشن های تصویر بسیار بالا را برای شما فراهم می کنند. از نظر تئوری دوربین های دیجیتال هیچ محدودیتی برای روزولشن تصویر ندارند. اما به صورت عمومی این دوربین ها تا روزلوشن ۱۰مگا پیکسل تولید می شوند و در ایران دسترسی به این دوربین ها تا روزولشن ۵مگاپیکسل به راحتی امکان پذیر است. جهت آشنایی بیشتر با دوربین های مداربسته دیجیتال یا HD می توانید برروی لینک کلیک کنید.

انواع دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهری و کاربرد متناظر:

دوربین های صنعتی

دوربین های دام dome

دوربین های اسپید دام (دوربین های چرخشی ptz)

دوربین های مادون قرمز ir

دوربین های مینیاتوری

انواع دوربین مداربسته از نظر قاب و پوشش:

دوربین های قاب فانتزی

دوربین های ضد آب قاب بزرگ (پمپ بنزینی)

دوربین های مخفی

انواع دوربین مداربسته

انواع دوربین مداربسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *