مزایای نصب دزدگیر اماکن چیست؟
۱۳۹۹/۰۱/۳۰
کرکره برقی یا اتوماتیک رول گیتر چیست؟ (کرکره امنیتی رول گیتر)
۱۳۹۹/۰۱/۳۰
نمایش همه

سنسور های کرکره برقی چیست و چگونه نصب می شوند؟

سنسور برای کرکره برقی درواقع جزو همان اجزای کرکره اتوماتیک است و جزء مهمی در کرکره برقی دارد. سنسور کرکره برقی یکی از حساس ترین قطعات درب های اتوماتیک محسوب می شوند زیرا وظیفه مراقبت از تیغه را در برابر موانع احتمالی دارد و سنسور کرکره برقی یکی از لوازم جانبی آن می باشد که علاوه بر بالا بردن امنیت کرکره برقی موجب ایجاد رفاه و آسایش خاطر بیشتر می شود. (درخصوص کرکره برقی و اجزای کرکره برقی برای شما به صورت کامل شرح داده ایم و برای آگاهی از این موارد کافیست برروی لینک کلیک کنید.) شما می توانید برای نصب کرکره برقی و سنسور کرکره برقی همچنین کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده در صفحه اصلی سایت تماس بگیرید.

هدف از نصب سنسور (چشمی) کرکره برقی چیست ؟

هدف از نصب چشمی کرکره برقی بر روی درب کرکره ای این است که چنانچه هنگام پایین آمدن درب مانعی بر سر راه درب قرار بگیرد به صورت اتوماتیک و خودکار از پایین آمدن درب جلوگیری شود و کرکره برقی به سمت بالا حرکت کند و با این کار هم از آسیب رسیدن به کرکره برقی جلوگیری می شود و هم به شخص یا مانعی که در مسیر کرکره برقی قرار گرفته آسیبی وارد نمی شود. این کرکره ها به دلیل کاربردشان از ایمنی بالایی برخوردارند. همچنین باعث افزایش فضای مورد استفاده در پارکینگ ها می شوند و حتی می توان تا فاصله ی کمی از درب، اتومبیل پارک کرد و نگران باز و بسته نشدن درب نبود.

ویژگی های سنسور کرکره برقی :

سنسور کرکره برقی دارای ویژگی های مهمی است که عملکرد آن را نسبت به سایر قطعات درب اتوماتیک مجزا می کند. اصلی ترین کاری که سنسور کرکره برقی انجام می دهد این است که موانع را بر سر راه باز و بسته شدن تیغه تشخیص می دهد و اقدام به متوقف کردن حرکت تیغه می کند. چون اگر سنسور نتواند مانع را تشخیص دهد تیغه با سرعت به مانع برخورد می کند و این شدت برخورد موجب آسیب به موتور خواهد شد.

درواقع اهمیت عملکرد چشمی کرکره برقی روی درب ها زمانی است که بعد از بیرون رفتن فرد و یا خودرو چشمی های نصب شده تشخیص می دهند که یک مانع رد شده است و اگر تا یک مدت زمان دیگر که این تایم کاملا تعریف شده است مانع دیگری را تشخیص ندهند باز هم دستور بسته شدن اتوماتیک درب کرکره برقی را به مدار کنترل صادر می کند.

  • مجهز به جامپر (یک قطعه رسانا با بدنه پلاستیکی می باشد)
  • زمان تشخیص مانع
  • دارای رنج ولتاژی
  • جریان مصرفی
  • نوار جلوگیری از تماس آب

نصب سنسور کرکره برقی :

نصب سنسور کرکره برقی فقط برای درب منازل و پارکینگ ها صورت نمی گیرد بلگه برخی از ساختمان ها برای پنجره های بیرونی نیز از کرکره برقی استفاده می کنند که بر زیبایی نمای ساختمان نیز می افزاید. در زمان استفاده از سنسور کرکره برقی از بخش فرستنده یک اشعه مادون قرمز توسط دیود گالیم تولید می شود که توسط یک فتو دیود که در بخش گیرنده قابل شناسایی می باشد ارسال می گردد. این اشعه مادون قرمز با چشم عادی قابل مشاهده نمی باشد. در واقع سنسور چشمی درب اتوماتیک در حالت عادی روشن است و زمانی که اشعه مادون قرمز را از طریق ال ای دی دریافت می کند خاموش می شود.

چه زمانی چشمی کرکره برقی کار میکند ؟

چشمی درب اتوماتیک از دو بخش فرستنده و گیرنده تشکیل شده که بخش فرستنده ترمینال بیشت رو بخش گیرنده دارای دو ترمینال متصل به برق و صفحه ال ای دی می باشد. سنسور چشمی درب اتوماتیک زمانی کار می کند که در زمان نصب درب اتوماتیک یک سنسور در خارج درب و یکی بر روی در یا بالای آن متصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09128656707