کرکره برقی چیست؟ هر آنچه که باید از کرکره برقی بدانید!
۱۳۹۸/۱۲/۲۵
درب اتوماتیک چیست و چه کاربردی دارد؟
۱۳۹۸/۱۲/۲۵
نمایش همه

مزایا و معایب کرکره برقی هوشمند

کرکره برقی چیست؟

در گذشته نه چندان دور در خیابان های شهر استفاده از کرکره های دستی مغازه ها را می دیدیم، کرکره دستی از آهن ساخته می‌شد به همین دلیل به مرور زمان ظاهر زیبای خود را در برابر وزش باد و باران از دست می داد و نیاز به رنگ آمیزی مجدد داشتند. پس از سال ها خدمت حفاظ آکاردئونی جایگزین کرکره سنتی شد. اما به دلیل دشوار بودن مراحل ساخت و رنگ آمیزی حفاظ آکاردئونی این محصول دارای قیمت بالایی بود به همین ترتیب کرکره برقی جایگزین حفاظ آکاردئونی و کرکره سنتی شد. جهت گسب اطلاعات بیشتر از کرکره برقی و انواع آن می توانید برروی لینک کلیک کنید.

بعد از گذشت سال ها و رشد تکنولوژی استفاده از کرکره برقی ابتدا در اروپا و آمریکا رواج پیدا کرد و به مرور زمان در ایران هم از کرکره برقی استفاده می کردند. کرکره برقی اولیه با کرکره های امروزی بسیار متفاوت بود . موتوری که بر روی آن نصب می شد صدای بسیار بالایی داشت که در هنگام بالا و پایین رفتن کرکره تولید می شد . در کنار آن تیغه های کرکره برقی اولیه از نظر مقاومت بسیار ضعیف بودند و با یک دیلم و کمی زور بازو به راحتی شکسته می شد.

با استفاده از موتورهای اینورتر کم صدا مشکل اول تا حدودی برطرف شد اما مشکل دوم همچنان پا برجا بود. برای رفع آن تولید تیغه کرکره های آلومینیومی مورد استفاده قرار گرفت و تیغه های آلومینیومی مقاومت بالایی داشتند اما به خاطر بالا بودن قیمت آلومینیوم قیمت تمام شده یک کرکره برقی بالا در می آمد. در ادامه مقاله به بررسی مزایا و معایب کرکره برقی می پردازیم. با ایمن صنعت همراه باشید تا به طور کامل با مزیت و عیب های کرکره برقی آشنا شوید .

کرکره برقی

مزایا و معایب کرکره برقی

مزایای کرکره برقی :

یکی از مزایای استفاده از کرکره برقی امنیت و سرعت در کرکره برقی است. این کرکره ها از تیغه های مقاوم و مستحکم استفاده می کنند که می توان آن را در رنگ های مختلف سفارش و تولید و ساخت و جنس تیغه های کرکره برقی به گونه ای است که نمی توان توسط ضربه به آن آسیبی را وارد نمود . این تیغه ها در مقابل سرما و گرما مقاوم است و در فصول سرد یا گرم تغییر شکل نمی دهند .

صنعت کرکره برقی یکی از صنعت هایی است که به لطف گسترش زندگی جدید و خانه های مدرن رونق قابل توجه ای را به خود دیده است و ساخت تیغه کرکره برقی یکی از مشاغل پر درآمد در ایران می باشد. در زیر به برخی از مزایای داشتن و استفاده از کرکره برقی می پردازیم:

  1. در مقایسه با جک اتوماتیک پارکینگی و درب اتوماتیک شیشه ای، قیمت کمتری دارد.
  2. به علاوه فضای کمتری نیز اشغال می کند.
  3. کرکره برقی راه حلی برای آلودگی صوتی
  4. با نصب کرکره برقی دیگر نگران سر و صدا یا آلودگی صوتی نخواهید بود.
    برای مثال اگر صاحب یک مرکز درمانی هستید، یا نوع شغل تان ایجاب می کند که محیط ساکت و آرامی داشته باشید، با نصب کرکره برقی، آلودگی صوتی را تا حد زیادی کاهش می دهید.
  5. قابل استفاده در هر آب و هوا
  6. دارای طول عمر خوب
  7. به راحتی می توان روی آن را رنگ آمیزی کرد.
  8. همچنین با نصب کرکره برقی، می توانید امنیت فروشگاه خود را تضمین کنید.
  9. به منظور تبلیغات می توان از آن استفاده کرد
  10. دارای خواص ضد زنگ

معایب کرکره برقی :

در کنار مزایایی که برای استفاده از کرکره برقی گفته شد، این وسیله هوشمند معایبی هم دارد که مطرح شدن آن خالی از لطف نیست، در زیر به برخی از معایب کرکره برقی می پردازیم:

به این دلیل که استفاده و باز و بسته شدن زیاد کرکره برقی ها موجب کاهش طول عمر موتور آن می شود پس یکی از عیب های آن مربوط به محدود بودن تعداد باز و بسته شدن آن می باشد.

به دلیل استفاده از آلومینیوم در ساخت کرکره برقی ها، برخی از آنها هنگام باز و بسته شدن سروصدای زیادی ایجاد می کنند و این موضوع برای مجتمع های مسکونی یا آپارتمان ها معضلی می باشد.

نوع موتور استفاده شده در کرکره برقی می تواند تبدیل به یکی از معایب آن شود به این صورت که در هنگام خرید درب کرکره ای باید به نوع موتور آن توجه کنید. معمولا موتوری که در درب های کرکره ای نصب میشود موتور توبولار است. این نوع از موتورها بر روی درب هایی به کار میروند که برای نصب در فروشگاه ها و واحدهای تجاری طراحی شده اند. اما متاسفانه موتورهای توبولار قابلیت تعمیر ندارند و اگر دچار خرابی شوند باید آن را تعویض کرد و قطعا هزینه تعویض آن نیز زیاد است. برای آشنایی بیشتر با انواع کرکره برقی می توانید برروی لینک کلیک کنید.

مزایا و معایب کرکره برقی

مزایا و معایب کرکره برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *