راه بند جمع شونده
راه بند جمع شونده – نصب راه بند جمع شونده
۱۳۹۹/۰۳/۰۷
نصب دزدگیر اماکن آژیر دار
نصب دزدگیر اماکن آژیری – دزدگیر اماکن آژیر دار
۱۳۹۹/۰۳/۰۷
نمایش همه

موتور کرکره برقی و هرآنچه که باید از انواع موتور کرکره برقی بدانید!

موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی یکی از اجزای اصلی کرکره برقی است که نقش مهمی در راه‌اندازی انواع کرکره برقی دارد. مجموعه ایمن صنعت با داشتن سال ها تخصص و دانش درخصوص نصب و راه‌اندازی انواع کرکره برقی می تواند با نازلترین قیمت به شما خدمات فوق‌العاده ارائه دهد. برای بررسی بیشتر و کسب اطلاع بیشتر می توانید با شماره  درج شده در صفحه اصلی سایت تماس بگیرید. ایمن صنعت درخصوص نصب دوربین مداربسته، نصب دزدگیر اماکن، نصب جک درب، نصب درب شیشه ای سکوریت، نصب درب ریلی، نصب راه بند و …هم با نازلترین قیمت به شما خدمات منحصر به فردی را ارائه می کند.

به طور کلی باید بدانید ۲ نوع موتور برای کرکره برقی وجود دارد. موتورهایی که خارج از شفت نصب می شوند که به آن موتور های ساید گفته می شود و موتور هایی که داخل شفت نصب می شوند که به آن موتور های توبلار می گویند.

شفت در کرکره برقی چیست؟

لوله فولادی ست که در مرکز رول قرار دارد و تیغه ها بر روی آن جمع می شوند. صفحه پلیت ، اندکپ و موتور دست به دست هم داده اند تا در نهایت لوله کرکره برقی بچرخد و در نتیجه این چرخش، تیغه کرکره برقی که روی لوله قرار دارد خواهد چرخید. لوله با توجه به موتور انتخاب می شود

موتور کرکره برقی چیست؟

برای ساخت کرکره برقی می توان از موتورهای متفاوتی با ویژگی های مختلف استفاده نمود. یکی از این ها موتور کرکره برقی ساید (موتور کرکره برقی کناری) می باشد. این موتور در هنگام نصب کرکره برقی در کنار آن نصب می شود. معمولا از آن در محل های که بسیار پر تردد می باشد مانند درب های پارکینگ مجتمع های مسکونی بزرگ ، کارخانجات صنعتی و مکان های عمومی استفاده می شود. یکی از بزرگترین مزیت های آن را می توان به اصطلاح” آن بالانس “بودنش دانست که باعث افزایش عمر مفید یک موتور کرکره برقی می شود. این نوع بسیار بدون دردسر کار می کندی چون دیگر دارای فنر و کاسه فنر نمی باشد که در زمان شکستن نیاز به تعمیر داشته باشد. کار با این نوع سیستم بسیار لذت بخش و آسان است و برای نصاب کرکره برقی هم دردسر های جانبی را ندارد.

انواع موتورهای کرکره برقی :

  • موتور های توبلار
  • موتور های ساید

موتور های ساید چیست و چه ویژگی هایی دارند؟

موتور ساید به موتورهایی گفته می شود که در یک طرف درب قرار می گیرند و با استفاده از موتور زنجیر دار درب را به بالا و پایین می کشند. موتور کرکره ساید صنعتی جهت تعداد تردد بالا و کرکره تا وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم توصیه می شود، دارای سیستم پاراشوت جهت جلوگیری از سقوط کرکره در صورت نقص فنی می باشد. موتور ساید کرکره برقی در ۲ نوع معمولی و UPS دارا می باشد. نوع معمولی آن دارای زنجیر جهت بالا و پایین بردن کرکره برقی در هنگام قطع برق است ولی نوع UPS دار که علاوه بر زنجیر دستی دارای برق اضطراری جهت بالا و پایین بردن کرکره برقی در هنگام قطع برق می باشد.

موتور ساید کرکره برقی

موتور ساید کرکره برقی

تفاوت بین موتورهای ساید و توبلار :

  • موتور های ساید گران‌تر از توبلار است
  • تردد مجاز در موتور های ساید بیشتر از موتور های توبلار است
  • موتورهای ساید وزن بالاتری نسبت به موتورهای توبلار دارند
  • موتورهای توبلار فضای کمی اشغال می کنند

موتور های توبلار چیست و چه ویژگی هایی دارند؟

کاربرد این نوع موتورها برای تمامی انواع کرکره می باشد. موتور های تیوبلار بدون شک پر استفاده ترین نوع موتور در کرکره برقی ها می باشد  و دارای محبوبیت زیادی بین نصابان کرکره است. علت نام گذاری آن به این نام ، شکل لوله ای آن است. یکی از دلایل محبوبیت این نوع موتور کرکره ، نصب آسان است که می توان با توجه به وزن تیغه کرکره، موتور مناسب را استفاده کرد. این موتور ها در وزن های ۳۰، ۵۰، ۸۰، ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۴۰، ۲۳۰ و ۳۰۰ کیلوگرم موجود است.که پیشنهاد می شود در مواردی خاص به توصیه فروشنده چنانچه ابعاد و وزن کرکره به حدی باشد که موتور ۳۰۰ نیوتن قابل استفاده باشد از موتور ساید ۳۰۰ بهره گیریم. باید توجه داشت که تاج و آداپتور در موتور های مختلف با هم متفاوت است با استفاده از یک شافت گرد یا هشت ضلعی (بسته به تاج آداپتور و موتور) به راحتی قابل نصب می باشد.

مزایای موتورهای ساید کرکره برقی :

این موتورها بسته به موقعیت درب در سمت راست یا چپ شفت نصب شده و معمولا از یک سیستم انتقال قدرت صفحه و زنجیر جهت انتقال نیرو به شفت بهره می برند. این موتورها معمولا قدرت بیشتری نسبت به دیگر نوع موتور یا همان موتور توبلار دارند. این موتورها می توانند در دو نوع UPS دار و بدون UPS تهیه شوند. یکی از دلایل ارجحیت این نوع موتور نسبت به موتور توبلار جدا بودن آن از مجموعه شفت و تیغه است که سرویس دهی، نصب و تعمیر آن را راحت­تر می کند.

مزایای موتورهای توبلار کرکره برقی :

این موتورها معمولا دارای وزن کمی هستند و در توان­ های مختلف در بازار در دسترس می باشند. از مزایای این نوع موتور می توان به پوشیده بودن ظاهری و اشغال نکردن فضای اضافی اشاره کرد. این ویژگی در مواردی که محدودیت فضای نصب وجود دارد می تواند از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. اگرچه این نوع موتور در توان ها و سرعت هایی مختلف قابل تهیه است، معمولا از آن­ها در درب های سبک‌تر با تردد کمتر استفاده می شود. قیمت پایین این نوع موتور نسبت به موتورهای جانبی یکی از مزایای آن است که می تواند آن­ها را جهت نصب در فضاهای خانگی با تردد کم مناسب سازد. از مزیت های دیگر این نوع موتور کرکره برقی می توان به نصب آسانتر و کارایی بیصدا و قابل قبول در فضاهای با تردد نام برد.

موتور توبلار کرکره برقی

موتور توبلار کرکره برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09128656707