نصب انواع دوربین مداربسته در منزل و اماکن تجاری
۱۳۹۹/۰۳/۰۶
راه بند جمع شونده
راه بند جمع شونده – نصب راه بند جمع شونده
۱۳۹۹/۰۳/۰۶
نمایش همه

جاقفلی کرکره برقی – بررسی ویژگی ها و مزایای جاقفلی کرکره اتوماتیک

جاقفلی کرکره برقی یکی از یراق آلات کرکره می باشد و مانند هر وسیله ای که لوازم جانبی دارد، کرکره برقی نیز از این موضوع مستثنی نیست. کرکره برقی سال هاست که برای حفاظت از اماکن مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و با پیشرفت دانش و تکنولوژی میزان ضریب امنیتی آن هرچه بیشتر افزایش یافته است. در خصوص نصب کرکره برقی برای شما توضیحات مفصلی داده ایم و مجموعه ایمن صنعت دارای سال ها تخصص و دانش درخصوص نصب و راه اندازی انواع ابزار های حفاظتی و نظارتی می باشد از جمله نصب راه بند، نصب دزدگیر اماکن، نصب دوربین مداربسته، نصب جک درب، نصب درب شیشه ای سکوریت، نصب درب ریلی و … داراست.

جاقفلی کرکره برقی چیست؟

استفاده از جا قفلی کرکره برقی موجب افزایش ضریب ایمنی درب می شود. امروزه درب های قدیمی جای خود را به درب های اتوماتیک داده اند و این مساله علاوه بر زیباتر کردن محل، به بالا بردن ایمنی آن نیز کمک کرده است. قطعه ای پلیت مانند و مسطح است که از آلیاژ استیل ساخته شده است. این قطعه خاصیت ضد برش دارد و به راحتی برش نمی خورد و بریده نمی شود. اگر هم به وسیله ی دستگاه استیل بر مورد برش قرار بگیرد صدای بسیار زیادی ایجاد خواهد کرد. این قطعه به صورت جفت و به شکل L طراح شده است.

انواع جاقفلی کرکره برقی :

  • جا قفلی معمولی
  • جا قفلی هوشمند
  • جا قفلی نیمه اتوماتیک

جا قفلی هوشمند چیست؟

جا قفلی کرکره برقی هوشمند نسل بعدی از جا قفلی های معمولی محسوب می شوند که امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند. قابلیت هایی مانند جلوگیری از آتش گرفتن موتور و پارگی تیغه و همچنین افزایش امنیت از ویژگی های مثبت آن است که موجب شده از استقبال بالایی توسط مشتریان برخوردار شود.

جا قفلی نیمه اتوماتیک چیست؟

جا قفلی های نیمه اتوماتیک قابلیت قطع برق ورودی به موتور کرکره را دارند و زمانی که درب کرکره برقی با کلید قفل شده است برقی که به موتور آن وارد می شود نیز قطع می شود. در این شرایط اگر دکمه ریموت را فشار دهید کرکره برقی به هیچ عنوان از جای خود حرکت نخواهد و این مساله موجب می شود تا از آسیب به تیغه ها و موتور کرکره برقی جلوگیری شود

جا قفلی معمولی چیست؟

جا قفلی معمولی از ساده ترین انواع جا قفلی محسوب می شود که در قسمت انتهایی تیغه نصب خواهد شد. این نوع از جا قفلی ها بر روی تیغه انتهایی و با فاصله ای حدودا ۱ سانتی متر از ریل نصب خواهد شد. بعد از نصب جا قفلی کرکره برقی را به سمت پایین می کشید و سپس حلقه بعدی را مقابل حلقه ای که در قبل متصل کردیم نگه داشته و به وسیله ابزارهای جوشکاری جوش می دهیم.

جاقفلی کرکره برقی

جاقفلی کرکره برقی

بهترین جاقفلی کرکره برقی :

بهترین جاقفلی برای بالا بردن سطح ایمنی کرکره های برقی استفاده از قفل های کتابی با دو پروفیل L شکل استفاده می شود که یکی از پروفیل ها به تیغه ی آخر کرکره برقی و دیگری به پروفیل عمودی نگه دارنده کرکره (معمولا پروفیل قوطی) نصب می شود و قفل کتابی این دو را به هم متصل می کند.

مزایای جاقفلی کتابی :

این جاقفلی با مد نظر قرار دادن افزایش ضرایب ایمنی و بهبود کارایی به تولید رسیده است تا در صورتی که قفل کتابی متصل باشد، برق اصلی موتور را قطع، و در نتیجه هیچ گونه فشاری به تیغه ها و موتور وارد نگردد. همچنین این قفل در راستای افزایش ضریب ایمنی از بالا بردن کرکره به صورت دستی ممانعت به عمل می آورد.

معایب جاقفلی کتابی :

استفاده از این نوع قفل در مواردی منجر به خسارت اساسی به کرکره اعم از خرابی و جدا شدن تعدادی از تیغه ها و در حالت شدید باعث صدمات جدی به موتور و گیربکس می شود، لذا در صورتی که این قفل کتابی متصل باشد و به صورت ناخواسته به دلیل فراموشی یا استفاده کودکان از ریموت اقدام به بالا بردن کرکره شود مشکلات ذکر شده پیش می آید.

مزایای استفاده از جاقفلی مناسب برای کرکره برقی :

پیشگیری از پارگی تیغه : جا قفلی در بخش انتهایی تیغه کرکره برقی نصب می شود. این بخش جزو قسمت های حساس تیغه محسوب می شود که عدم رعایت نکات فنی می تواند باعث پارگی آن شود.

پیشگیری از سوختن موتور : جا قفلی های هوشمند می توانند تا حد زیادی از موتور کرکره برقی محافظت کنند و از وقوع آتش و سوختن آن پیشگیری به عمل آورند.

عمل نکردن درب در مواقع نیاز : وقتی شما از جا قفلی هوشمند استفاده می کنید درب کرکره برقی زمانی عمل می کند که قفل از جا قفلی باز شده باشد.

پیشگیری از شکستن قفل : قفل هایی که برای افزایش ایمنی بر روی درب های کرکره ای نصب می شوند در صورتی بی ملاحظگی شاهد شکستن آن ها خواهیم بود. شکستن قفل می تواند امنیت درب را تا حد زیادی کاهش دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09128656707