تیغه کرکره برقی از جنس پلی کربنات چیست؟ انواع تیغه پلی کربنات
۱۳۹۹/۰۱/۱۷
برای کاهش صدای کرکره برقی چه راه هایی وجود دارد؟
۱۳۹۹/۰۱/۱۷
نمایش همه

انواع تیغه پلی کربنات کرکره برقی (انواع تیغه شفاف)

کرکره برقی شفاف یا کرکره پلی کربنات معمولا در مکان هایی که هنگام شب داخل آنها باید دیده شود کاربرد دارد. کرکره شفاف علاوه بر عبور نور و محافظت در برابر اشعه UV ، در مقایسه با سایر کرکره اتوماتیک بیشترین ضریب ایمنی در برابر سرقت را دارد. به این تیغه ها، تیغه شفاف نیز میگویند که از مواد پلی کربنات و از مقاوم ترین پلیمر ساخته شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع تیغه های کرکره برقی و همچنین تیغه کرکره برقی پلی کربنات می توانید برروی لینک کلیک کنید.

تیغه پلی‌ کربنات کرکره برقی که نام دیگر آن تیغه شفاف می باشد که جنس آن از پلی‌ کربنات است. این تیغه‌ ها قسمت اصلی و تشکیل‌ دهنده کرکره برقی شفاف را تشکیل می‌ دهند. بنابراین جنس و کیفیت مواد اولیه آن‌ ها از اهمیت زیادی برخوردار است. البته درب‌ های اتوماتیک از تیغه‌ های دیگری مانند تیغه رول‌ گیتر یا تیغه اکسترود نیز استفاده می‌ کنند. اما کرکره برقی پلی‌ کربنات یا شفاف از تیغه پلی‌ کربنات استفاده می‌کند. این تیغه‌ ها معمولا از پلیمرهایی ساخته می‌شوند ضد حریق، ضدگلوله و ضدضربه هستند. زیبایی منحصر به‌ فرد نیز یکی دیگر از ویژگی این تیغه‌ ها است.

کرکره‌ها در گذشته در انواع مختلف چوبی، آلومینیومی و سایر انواع دیگر بودند. امنیت پایین، امکان حریق و استهلاک بالا از جمله معایب این کرکره‌ها بودند. با این حال امروزه با ورود کرکره برقی این مشکلات کاملاً برطرف شده است. کرکره پلی کربنات یکی از انواع مختلف کرکره برقی است که امروزه جای خود را در دل بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها مانند مراکز اداری و تجاری، بانک‌ها، صرافی‌ها، پارکینگ‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و همچنین صاحبان منازل باز کرده است.

تیغه پلی کربنات شفاف کرکره برقی

تیغه پلی کربنات شفاف کرکره برقی

تیغه پلی کربنات شفاف لوله ای کرکره چیست؟

در مقابل نوع دیگر کرکره شفاف، تیغه پلی کربنات لوله‌ ای بوده که در آن بین تیغه‌ های پلی‌ کربنات لوله قرار می‌ دهند. جنس این لوله‌ ها معمولا از جنس استیل یا آلومینیوم است. لازم به ذکر است که این نوع کرکره شفاف از زیبایی بیشتری نسبت به نوع دیگر آن برخوردار است. شفافیت یکی از خصوصیات اصلی کرکره پلی کربنات یا کرکره شفاف بوده که در کرکره‌ های بدون رنگ میزان شفافیت به بیشترین درجه خود می‌ رسد. به علت شفافیت خاصی که این نوع کرکره‌ ها دارند به آن‌ ها کرکره شیشه‌ ای نیز می‎گویند این در حالی که همان‌ طور گفته شد جنس آن‌ ها از شیشه نیست.

تیغه پلی کربنات شفاف لوله ای نیز همانند تیغه پلی کربنات غضروف دار می باشد بدین صورت که برای اتصال پانل های تیغه پلی کربنات و ایجاد یک تیغه یک دست و کامل بین آنها از لوله هایی استفاده می شودکه جنس این لوله ها می توان از استیل و یا آلومینیوم باشد. تیغه پلی کربنات شفاف لوله ای برای مکان هایی با عرض باشو بزرگ مناسب می باشد. ویژگی که این نوع تیغه ها دارند امکان ترکیب تیغه پلی کربنات شفاف  با سایر تیغه های کرکره برقی می باشد، همچنین می توان انواع قفل الکترومکانیکی و الکتریکی بر روی آن نصب نمود و انتخاب آن به عهده مشتری یا کارفرما می باشد.

تیغه پلی کربنات شفاف کرکره برقی

تیغه پلی کربنات شفاف زواری کرکره چیست؟

کرکره برقی شفاف از نوع زواری که به آن غضروفی نیز می‌گویند، معمولا در فرودگاه‌ ها، مراکز خرید یا در منازل مسکونی استفاده می‌ کنند. غضروف آلومینیوم به کار رفته در این نوع از کرکره‌ ها از آلومینیوم اکسترود ساخته می‌ شود. ماده اصلی به کار رفته در ساخت این نوع کرکره‌ ها همان مواد پلی‌کربنات است و استحکام این مواد تا حدی است که در صنعت از آن تحت عنوان فولاد پلاستیکی نیز یاد می‌شود.

یکی از انواع تیغه پلی کربنات شفاف تیغه های زواری یا غضروف دار می باشد. که در این نوع تیغه ها برای اتصال پانل های شفاف بین دو پانل رول آلومنیوم با ضخامت ۶ میلی متری در بین پانل ها و دو طرف قرار می گیرد. برای اینکه تیغه ها امکان جابه جایی و تعمیر و نصب را داشته باشند با زاویه ۴۵ درجه اجرا می شوند. جنس غضروف که در بین پانل پلی کربنات مورد استفاده است از آلومنیوم آکسترود شده است که دارای مقاومت و کییفیت بسیار بالایی باید باشد. زیرا وجود این زوارها موجب اتصال تیغه پلی کربنات و در نتیجه موجب افزایش استحکام و مقاومت کرکره می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *