تیغه کرکره برقی چیست؟ انواع تیغه کرکره برقی
۱۳۹۹/۰۱/۱۱
کرکره برقی و دلایل خرابی کرکره برقی که باید آن را تعمیر کرد!
۱۳۹۹/۰۱/۱۱
نمایش همه

انواع تیغه کرکره برقی و بررسی آن

از انواع درب اتوماتیک، کرکره برقی می باشد. امروزه استفاده از کرکره برقی بسیار رایج است و در بسیاری از مکان ها مانند سر در مغازه ها، درب پارکینگ، مراکز تجاری و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. امکان چاپ تبلیغات بر روی کرکره برقی وجود دارد، در نتیجه زمانی که مغازه شما بسته باشد وسیله تبلیغاتی بسیار مناسبی خواهد بود. همانطور که برای شما در مقاله قبلی در ارتباط با تیغه های کرکره برقی و انواع آن برای شما گفته ایم و امروز در این مقاله تصمیم داریم تا به صورت مفصل برای شما هر یک از انواع تیغه های کرکره برقی را برای شما شرح دهیم.

تیغه فوم دار با جنس گالوانیزه چیست؟

این تیغه ها سنگین تر از تیغه های فوم دار آلومینیومی و دارای مرغوبیت کمتری از نظر جنس هستند. می توان از آن برای پارکینگ منازل استفاده کرد. این تیغه همان تیغه کرکره برقی آلومینیوم میباشد فقط با این فرق که داخل تیغه از مواد خمیر پلی اروتان پر شده و توسط دستگاه این خمیر به صورت فوم در آمده که وجود این فوم در داخل تیغه باعث کم شدن صدای باز و بسته شدن تیغه میباشد این تیغه هم از رنگ ضد خش الکترواستاتیک ساخته شده و دارای رنگ بندی مختلف میباشد و وزن آن در واحد متر مربع کمتر از آلومینیوم دوجداره می باشد ولی نسبت به تیغه تک جداره (تک پل) و دو جداره (دوپل) دارای مقاومت کمتری میباشد.

تیغه فوم دار با جنس گالوانیزه

تیغه پانچ دار (سوراخ دار) چیست؟

تیغه پانچ شده یا سوراخ دار کرکره برقی از پانچ شدن تیغه های آلومینیومی تک جداره ساخته می شود و تیغه های پانج معمولاً بصورت ترکیبی با تیغه های نرمال آلومینیوم جهت زیبایی و همچنین نفوذ نور به داخل محیط نصب از جمله پارکینگ ساختمانهای جنوبی و فروشگاه ها استفاده می شود. تیغه پانچ شده کرکره برقی از پانچ شدن تیغه های آلومینیومی تک جداره ساخته می شود و تیغه پانچ شده معمولاً بصورت ترکیبی با تیغه های نرمال آلومینیوم جهت زیبایی و همچنین نفوذ نور به داخل محیط نصب از جمله پارکینگ ساختمانهای جنوبی و فروشگاه ها استفاده می شود. کرکره برقی اتوماتیک پانچ دار به دلیل تک جداره بودن فقط در سطح کرکره به صورت ترکیبی با تعداد ۶ یا حداکثر ۸ عدد قابل استفاده می باشد.

تیغه پانچ دار

تیغه فوم دار با جنس آلومینیوم چیست؟

ابتدا باید دانست که در تمامی مدل های تیغه های فوم دار فوم و ماده پلی اورتان حضور دارد سپس تیغه های آلومینیومی تشکیل دهنده دوجداره کناری فوم هستند. همان طور که می‌دانید آلومینیوم مقاومت بالایی نسبت به ضربه دارد، در عین حال سبک است و از طرفی ضد خش است. تیغه فوم دار را به روش رول فرمینگ و به وسیله دستگاه رول فرم تولید می کنند.

مقاومت این نوع تیغه بسیار بالا است و وزن آن در هر واحد متر مربع کمتر از تیغه آلومینیوم می باشد که این مورد از برجسته‌ترین امتیازات تیغه کرکره فوم دار می باشد. ضمنا این نوع از تیغه ها در کارهایی با ابعاد کم استفاده می شود. تیغه فومدار گالوانیزه و آلومینیومی که از مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شود.

از ویژگی های مهم این نوع تیغه ها می توان به سبک وزن بودن اما در عین حال مقاومت آن اشاره کرد. تزریق فوم در تیغه ها با چگالی بالاتر از ۴۰ و ایجاد صدای کم در هنگام کار کرد تیغه ها و همچنین عایق بودن آن در مقابل سرما، گرما و صدا برای جلوگیری از اتلاف انرژی است که موجب محبوبیت این نوع تیغه ها می شود.

تیغه فوم دار با جنس آلومینیوم

تیغه آلومینیوم یا اکسترود چیست؟

این تیغه ها از آلومینیوم ساخته شده و رنگ آنها از نوع الکترو استاتیک کوره ایی (ضد خش) می باشد که بیشتر در مغازه ها، درب های صنعتی و سوله ها مورد استفاده قرار می گیرند. این تیغه ها رنگ بندی های مختلفی  دارند. این تیغه ها بر اساس وزن ،ابعاد و نحوه ساخت تقسیم بندی می شوند و اگر مبنای طبقه‌بندی بر اساس ابعاد باشد ، بسته به اندازه عرض تیغه ها به ۴۰، ۶۰، ۸۰ ، ۱۰۰ تقسیم بندی می شوند. اگر مبنای طبقه‌بندی  بر اساس وزن باشد، وزن متر مربعی از ۴.۵ کیلوگرم تا ۷ کیلوگرم  مد نظر قرار می گیرد. اگر مبنای طبقه‌بندی بر اساس نحوه ساخت باشد، به دو دسته تک پل و دو پل تقسیم می شود.

تیغه آلومینیوم یا اکسترود

تیغه شفاف یا پلی کربنات چیست؟

تیغه شفاف یا همان پلی کربنات از مقاومترین پلیمر ساخته شده و با مقاومت بالای خود باعث شده در اماکن امنیتی مختلف از آن استفاده شود. این تیغه ها ضد ضربه ،ضد گلوله ،غیرقابل اشتعال و بسیار شکیل و زیبا، در رنگهای گوناگون از جمله شیشه ای ، دودی ، مسی ، آبی و … ساخته می شوند. در طرح ها و مدل های مختلف در بازار وجود داردآ اما نکته ی بسیار مهمی که در خرید این نوع کرکره باید به آن دقت کرد جنس پلی کربنات و وزن آن می باشد و بسته به نوع کاربرد هر کدام باید انتخاب شود. وزن تیغه های امنیتی پلی کربنات در هر متر مربع باید بالای ۱۰ کیلوگرم باشد. این تیغه ها در وزن های پایین‌تر فقط کاربرد زیبایی دارد و از حالت امنیتی خارج می شوند.

تیغه پلی کربنات

تیغه رول گیتر (کرکره امنیتی) چیست؟

این تیغه ها از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و با مفتول های فولادی آبکاری شده و با روکش آلومینیومی ساخته شده است. تیغه های ضد برش است و با قرقره هایی طراحی شده که از دو طرف داخل ریل قفل می شوند و امکان خروج درب از ریل را، حتی با ضربه شدید می گیرد. این نوع کرکره برقی در ورودی بانکها، مراکز تجاری، طلافروشی ها و کلیه اماکن حساس با سطح امنیتی بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد.وزن تیغه رول گیتر در هر متر مربع ۱۳ کیلوگرم می باشد، از این رو موتورهایی با قدرت بالاتر نسبت به کرکره های معمول استفاده می گردد. تیغه رول گیتر از لحاظ امنیت و استحکام در بالاترین سطح نسبت به سایر تیغه ها قرار دارد و برای مراکز و اماکن امنیتی اولین گزینه می باشد.

تیغه رول گیتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *