کرکره برقی چیست؟ هر آنچه که باید از کرکره برقی بدانید!
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
نمایش همه

کرکره برقی چیست و انواع کرکره برقی

کرکره برقی یک نوع در می باشد که با روشی مدرن و به صرفه برای محل کار و منزل شما مورد استفاده قرار می گیرد. کرکره های برقی را در محیط های محتلفی می توانید استفاده کنید از جمله این محیط ها می توان به درب پارکینگ، درب انبار، پنجره و … اشاره کرد. کرکره برقی که همان کرکره برقی اتوماتیک می باشد امروزه نقش سهولت بخشی را با وجود ساختاری ساده ایفا کرده است. درواقع در گذشته و دهه های پیشین انسان ها برای حفاظت و یا راحتی بیشتر محیط زندگی خود از کرکره استفاده می کردند اما امروزه با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا ساخت و طراحی دسته جدیدی از کرکره ها با نام کرکره برقی انجام شود. سابقه درب های کرکره ای در ایران به بیش از ۲۵ سال می رسد. در ابتدای ساخت کرکره برقی، تبدیل کرکره های عادی به اتوماتیک انجام میشد بی اینکه تغییری در نوع ساخت و ظاهر آن اتفاق بیفتد اما بعد از گذشت مدتی ساخت کرکره های برقی متداول شد و این موضوع آغازی برای ورود نوع جدیدی از تیغه کرکره به بازار هدف شد.کرکره برقی، حرکتی گسترده و بسیار مورد استفاده در بین همه رده های درب است ، ویژگی برجسته کرکره های برقی حرکتی آن است که به دلیل استفاده از فلزات محکم در شکل گیری صفحات و باعث می شود به عنوان محافظ و محافظت در برابر سرقت ، آسیب و توفان عمل کند.

کرکره برقی

کرکره برقی

کرکره برقی چند نوع دارد؟

  • کرکره برقی پنجره

این نوع کرکره در اکثر خانه ها و ویلاها و ساختمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و از ویژگی بارز آن می توان به کم سروصدا داشتن هنگام باز و بسته شدن این مدل اشاره کرد. برای حرارت، غبار و صدا عایق خوبی است و تیغه این کرکره از ورق گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته می شود و این تیغه می باشد که صدای فوق کمی دارد درحالی که خیلی هم سبک است.

  • کرکره برقی پلی کربنات

این نوع کرکره دارای رنگ بندی های متفاوتی هستند و دارای دو نوع شفاف و مات می باشند. کرکره برقی پلی کربنات دارای مدل های مختلفی از جمله کرکره برقی پلی کربنات با لوله آلومینیوم، با لوله اکسترا، با لوله استیل و قطعات شیار آلومینیوم است.

  • کرکره برقی آلومینیومی

کرکره برقی آلومینیومی انواع مختلف از تیغه های ۶ سانتی، کرکره برقی ۸ سانتی، ۱۰ سانتی، کرکره برقی ۱۲ سانتی و ۱۴ سانتی متری استفاده می شود که این تیغه ها از بیلت استاندارد آلومینیوم تولید و ساخته می شود. از ویژگی های بارز این نوع کرکره برقی می توان به داشتن رنگ بندی های مختلف، مقاومت بالا در برابر حرارت، مقاومت بالا در برابر ضربه و … اشاره کرد.

  • کرکره برقی پارکینگی

درواقع این نوع کرکره برقی دارای انواع موتور می باشد که با توجه به میزان ترددی که هست باید تیغه این مدل را انتخاب کنیم. از ویژگی های بارز این نوع کرکره می توان به داشتن امنیت بالا، اشغال کردن فضای کم، ایمنی زیاد و … اشاره کرد. این نوع کرکره ها در هنگان باز شدن زیر سقف جمع می شوند و امروزه که داشتن فضا موضوعی مهم در ساختمان هاست استفاده از این نوع کرکره ها فضای زیادی را برای تردد به شما می دهد و بسیار برای پارکینگ ها مناسب است. فرآیند باز و بسته شدن این نوع کرکره ها به وسیله ریموت صورت می گیرد.

  • کرکره برقی گالوانیزه فوم دار

این نوع کرکره برقی دارای ویژگی رنگ بندی های مختلف و طرح های مختلف ساخته می شود که سایز تیغه های آن ۸ سانتی است این نوع کرکره ها از جنس آلیاژ فولاد منیزیم و لایه ای دیگر فوم فشرده درون آن می باشد. چون این ورق نازک است بین آنها فوم تزریق می کنند به همین دلیل با نام گالوانیزه فوم دار می شناسند. این کرکره برقی عایق مناسبی برای صدا و رطوبت است و در مواقع بالا و پایین شدن این مدل کرکره، صدای کمی دارد. از این نوع مدل کرکره برای ساختمان های جنوبی در بخش بالای درب آن اتاق خواب ها قرار گرفته مورد استفاده است.

  • کرکره برقی شفاف

این نوع که به کرکره شیشه ای هم معروف است در انواع رنگ ها و مدل ها تولید و به بازار عرضه می شود. این کرکره از پلمیر مقاومی چون پلی کربنات تولید شده است و دارای ویژگی هایی چون ضد گلوله، ضد ضربه و مقاومت بالا می باشد.  از کرکره برقی شفاف بجای کرکره آلومینیومی یا فولادی استفاده می گردد . اغلب از این  محصول در پروژه های تجاری یا بانک ها و یا صرافی ها و گاها پروژه های مسکونی استفاده می شود .

  • کرکره برقی فولادی

این نوع کرکره برقی ها از جنس آلومینیوم می باشد و از ویژگی های بارز آن می توان به مقاومت بالای آن در برابر ضربه و داشتن رنگ بندی های مختلف اشاره کرد. این کرکره برقی در درب مغازه ها، فروشگاه ها، استفاده در پنجره ها استفاده می شود.

  • کرکره برقی سکشنال

این مدل کرکره در زیر سقف جمع می شود و ویژگی بارز آن این است که فضای بسیار کمی از پارکینگ را اشغال می کند. دارای امنیت بالایی است، سیستم ضد سقوط دارد و این ویژگی های منجر شده طرفداران خاص خود را داشته باشد.

  • کرکره برقی صوتی

همان طور که از اسم این نوع کرکره برقی مشخص است برای مکان های حساس به صدا مورد استفاده قرار می گیرد تا هیچ صدایی از بیرون به داخل محیط راه پیدا نکند. یکی از پرطرفدارترین نوع این مدل کرکره برقی می توان به کرکره برقی آلومینیومی با تیغه ۸ سانتی اشاره کرد که خود آن دارای انواع مختلفی از جمله تیغه کرکره برقی آلومینیومی دو پل و تک پل، تیغه کرکره برقی آلومینیومی پانچ و غضروف دار می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *