درب اتوماتیک چیست و چه کاربردی دارد؟
۱۳۹۸/۱۲/۲۶
راه بند چیست و انواع راه بند
۱۳۹۸/۱۲/۲۶
نمایش همه

انواع درب اتوماتیک شیشه ای و بررسی مزیت های آن

امروزه امنیت به یک نیاز اساسی در هر جامعه تبدیل شده و همه افراد در هر مکانی تلاش می کنند تا این نیاز را برآورده کنند. یکی از مهمترین وسایلی که در برآورده کردن این نیاز استفاده می‌شود، در است. درب‌ها در هر مکانی به عنوان ورودی آن مکان شناخته می‌شوند و درامنیت هر ساختمان نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

درب‌ها انواع مختلفی دارند و می‌دانیم که در اتوماتیک به دری گفته می شود که از حسگر های حرکتی و ریموت کنترل استفاده می کنند تا آن را باز و بسته کنند و این در های اتوماتیک در جهت های مختلفی حرکت می کنند و متریالی که برای ساخت هر در اتوماتیک استفاده میشود، متفاوت می باشد. در مقاله های قبلی از انواع در های اتوماتیک گفته ایم شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با انواع در های اتوماتیک همچنین مزایای در های اتوماتیک برروی لینک کلیک کنید. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی انواع در های اتوماتیک شیشه ای بپردازیم.

درب شیشه ای اتوماتیک

در شیشه ای اتوماتیک

انواع در های اتوماتیک شیشه ای :

درهای شیشه ای اتوماتیک با قاب های جذاب و سبک های براق برای تکمیل هر ورودی طراحی شده اند. درهای شیشه ای هنگام مشاهده نما بدون مانع برای ورود نور طبیعی به داخل ساختمان، ایده آل هستند. در به‌ عنوان قسمت اصلی و ارتباط دهنده یک ساختمان یا یک مکان همواره مورد توجه افراد بوده، به‌طوری‌ که از گذشته تا به امروز در روند شکل‌گیری و تحول آن تغییرهای فراوانی داشته است امروزه با پیشرفت در فناوری و کمک آن به زندگی جوامع بشری درب‌ها نیز شکل گذشته و قدیم به خود را از دست‌داده و با تکامل ساخت آن به‌ صورت اتوماتیک در آمده است.

 

در اتوماتیک شیشه ای تمام گرد (ریولوینگ) و نیم گرد

در های اتوماتیک منحنی با طراحی زیبا و منحصر به فرد یکی از زیباترین نوع در های اتوماتیک شیشه ای می باشد که با توجه به طراحی و معماری فضا به شکل نیم دایره، دایره کامل و یا قوسی از یک دایره و کاملا سفارشی ساخته و اجرا می گردد. استفاده از این دربها در مکانهایی که در معماری آنها از ترکیبات منحنی استفاده شده است زیبایی و هارمونی دو چندانی را ایجاد می کند. همچنین با نصب این دربها به صورت دایره کامل باعث ایجاد یک فضای استوانه ای می گردد که این فضا تبادل هوای داخل و بیرون را به حداقل رسانده و اثر قابل توجهی در جلوگیری از اتلاف انرژی و نفوذ گرد و خاک و دیگر عوامل طبیعی به داخل ساختمان و همچنین عدم تداخل نفرات در هنگام ورود و خروج می گردد. این در های شیشه ای دارای ویژگی های زیر می باشند :

 

  • قابل اجرا به صورت نیم دایره، دایره کامل و یا بیضی
  • زیبا و سازگار با نماهای منحنی
  • امکان ارتباط با انواع سیستم های کنترل تردد
  • مناسب برای فضاهای کم عرض
  • افزایش میزان بازشوی عرض دهانه به طور اتوماتیک به منظور تسهیل در رفت و آمد دو طرفه
  • دارای سیستم ضد برخورد هوشمند
  • دارای میکروکنترل هوشمند با انواع تنظیمات کاربردی برای کاربران
  • طراحی منحصر به فرد، کارایی بالا و سیستم متحرک هوشمند
  • پر قدرت و کارا برای در های سنگین
  • حرکت بی صدا، روان و سریع
درب شیشه ای اتوماتیک

در شیشه ای اتوماتیک

در اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ یا همان کشویی :

در کشویی یا اسلایدینگ به مدلی از درب اتوماتیک گفته می شود که در برقی در آن به صورت ریلی بازو بسته می شود. سیتم مکانیکی این مدل در برقی به گونه ای ساخته شده است که لت فریم و شیشه سکوریت به وسیله هنگر ها به ریل فوقانی سیتم درب اتوماتیک متصل شده و به واسطه تسمه و انرژی تولیدی از الکتروموتور و فرمان بورد الکترونیکی دستگاه به صورت کشویی باز و بسته می شود. کاربرد آن با توجه به عام بودن درب کشویی می توان گفت که درب کشویی یاsliding در تمام فضاها قابلیت اجرا را دارد و مناسب انواع مکان ها از جمله رستوران ها ، فروشگاه های بزرگ، کافی شاپ ها، ورزشگاه ها، مراکز درمانی، دانشگاه ها و بیمارستان ها و … می باشد.

درب اتوماتیک شیشه ای لولایی یا سوئینگ :

این درب دارای دو مدل یک لنگه و دو لنگه می باشد. فرم درب اتوماتیک لولایی به شکلی می باشد که توسط جک ها باز و بسته شده و فضای کافی برای عبور را به افراد و وسیله نقلیه می دهند. در درب اتوماتیک لولایی، دو لنگه درب می توانند در کنار هم نصب شوند و از میان انواع درب اتوماتیک لولایی، درب دو لنگه بیشترین کاربرد را دارد به گونه ای که درصد قابل توجه ای درب اتوماتیک لولایی موجود در بازار ایران از این نوع می باشند. درب اتوماتیک لولایی دو لنگه را در مکان های دارای حیاط یا مسقف به کار می گیرند و به ازای اندازه طول هر لنگه از درب ،باید فضایی متناسب در داخل آن را به حالت آزاد باقی گذاشت فضای کافیی برای باز و بسته شدن درب اتوماتیک لولایی به وجود آید. این درب ها دارای ویژگی های زیر می باشند:

درب های اتوماتیک لولایی یا Swing بیشتر در مکان هایی استفاده می شوند که به علت محدودیت در عرض امکان نصب دیگر درب های اتوماتیک وجود نداشته باشد. اپراتور این درب ها طوری طراحی گردیده که نیازی به تعویض درب نبوده و تقریبا قابل نصب بر روی هر نوع درب لولایی می باشند و توانایی باز و بسته کردن درب ها را به داخل و خارج را دارند.

درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی :

این درب اتوماتیک به صورت کشویی و با زاویه ۹۰ درجه باز و بسته می شود و برای ورودی های زاویه دار و با معماری مدرن قابل استفاده است. به دلیل نحوه خاص قرارگیری درب ها،از تابش مستقیم نور به داخل جلوگیری می شود. این مدل درب های اتوماتیک دارای یک ترکیب ایده آل از به کارگیری دو درب بازکن کشویی اتوماتیک به صورت زاویه دار بوده که با ظاهری زیبا و مدرن جهت مکان هایی با معماری خاص پیشنهاد می شود.

این نوع درب ها دارای ویژگی های زیر می باشند :

درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی مانند درب های کشویی عادی است با این تفاوت که از لحاظ ظاهر، این درب به صورت مثلثی طراحی و ساخته می شود. استفاده این نوع سیستم در زیبایی ورودی ساختمان هایی که دارای معماری با نماهای خاص می باشد موثر است. هر چند استفاده از این دربها معمولا سلیقه ای است و از لحاظ مکانیزم عمل و تجهیزات شبیه درب های کشویی است اما مواردی همچون ورودی هایی که در کنج قرار گرفته اند یا ورودی آنها کج می باشد یا فضاهایی که معماری آنها بر  اساس زاویه های متعدد  است می توانند در استفا ده ازین دربها مزید بر علت باشند.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی :

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی نوع دیگری از درب های شیشه ای می باشد که با درب های اتوماتیک اسلاید یا کشویی تفاوت کمی دارد. تفاوت آنها در تعداد لت و قسمتشان است که در درب های تلسکوپی ۶ تا لت و در درب های اسلاید ۴ یا ۲ لت وجود دارد. برای درب های اتوماتیک تلسکوپی دو لت ثابت در نظر گرفته شده که هر کدام از آنها دارای ۲ لت متحرک می باشند. بعد از تشخیص حرکت و وزن توسط سنسور درب اتوماتیک، متحرک اول که در مرکز ورودی قرار دارد، به روی لت دوم قرار گرفته و سپس هر دو به روی بخش ثابت جمع می شوند. به این ترتیب ورودی برای رفت و آمد باز می گردد.

این نوع درب های شیشه ای دارای ویژگی های زیر می باشند:

  • دارای سیستم هوشمند ضد برخورد با افراد
  • دارای قفل الکترونیکی با قابلیت قفل نمودن درب های متحرک از طریق هنگرها
  • دارای حرکتی آرام و روان به دلیل استفاده از چرخ های پلیمری
  • جلوگیری از اتلاف انرژی و ورود صدا و گرد و غبار
  • مناسب برای فضاهای کم عرض
  • دارای سیستم متشکل از تکنولوژی کاملا الکترونیکی و مکانیکی با کارایی متفاوت
درب شیشه ای اتوماتیک

درب شیشه ای اتوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *