برای کاهش صدای کرکره برقی چه راه هایی وجود دارد؟
۱۳۹۹/۰۱/۲۰
درب اتوماتیک گردان چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
۱۳۹۹/۰۱/۲۰
نمایش همه

تفاوت کرکره برقی با کرکره دستی در چیست؟

اگر به دنبال یک شکل جذاب و در عین حال مؤثر از امنیت خانه، مغازه، پارکینگ و … هستید واقعا نمی توانید از کرکره های دستی داشته باشید. کرکره ها به فرم های برقی و دستی عرضه می شوند اما چگونه می‌دانید بهترین کدام است؟ کرکره برقی دارای موتورهایی است که کرکره ها را با فشار یک دکمه یا با استفاده از فرستنده از راه دور بالا و پایین می آورد. سوئیچ دکمه فشار یا سوئیچ دیواری معمولا برای راحتی نصب شده است و همچنین در صورت درخواست می تواند به شکل فرستنده از راه دور دستی باشد.

تفاوت کرکره برقی با کرکره دستی

تفاوت کرکره برقی با کرکره دستی

کرکره برقی چه ویژگی هایی دارد؟

کرکره های برقی یک موتور کوچک هستند که در فشار یک دکمه کرکره ها را باز و بسته می کند. این موتور را می توان به منبع برق شما سیم کشی کرد و یا می توان آنها را به انرژی خورشیدی وصل کرد تا در کارایی نهایی انرژی. کرکره های برقی غلتکی با استفاده از یک ریموت کنترل کوچک یا یک تابلو که در جایی در خانه نصب شده است ، کار می کنند.

مهمترین مزیت کرکره های برقی این است که چقدر راحت هستند. شما می توانید دقیقاً همانطور که می خواهید با فشار یک دکمه ، بدون توجه به مکانی که در آن قرار دارید ، آنها را باز یا بسته کنید. همچنین می توانید کرکره های غلتکی را با سنسورهایی تنظیم کنید که بسته به زمان روز یا شرایط آب و هوای بیرون به طور خودکار کرکره ها را بالا یا پایین می آورند. در صورت استفاده از اجزای با کیفیت ، کرکره های برقی غلتکی نیز از تعجب کمتری برخوردار هستند.

کرکره دستی چه ویژگی هایی دارد؟

کرکره های دستی آنهایی هستند که با استفاده از مکانیسم که دارند با دست خود را آن باز و بسته می کنید. آنها به دلیل اینکه مقرون به صرفه ترین نوع کرکره برای نصب هستند بسیار محبوب اند. کرکره های دستی هم می تواند برای درب و هم پنجره مورد استفاده قرار گیرد و میل لنگ در قسمت داخلی درب یا پنجره قرار گرفته است تا بتوانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. تنها موردی که باید در مورد کرکره های دستی به آن توجه کنید این است که شما باید هر روز به همه درها و پنجره های خود سر بزنید و در صورت نیاز خود آنها باز یا بسته کنید.

تفاوت کرکره برقی با کرکره دستی در چیست؟

  1. کرکره دستی به‌ ویژه برای چند درب و پنجره کوچک مانند جلو مغازه‌های کوچک که تنها نیاز به باز و بسته شدن یک‌ بار در روز دارند، مناسب می‌باشد اما مطمئنا هیچ‌ چیز جای آرامش و کاربرد راحت نوع کرکره برقی را نخواهد گرفت.
  2. به‌ طور معمول کرکره های دستی، جلوه و زیبایی کرکره برقی را ندارند و در همه‌ کاربردهای خود فضای زیادی را اشغال می‌ کنند و نیاز به فعالیت فیزیکی در باز و بسته نمودن آن دارید. برای همین تنها برای کسب‌ و کارهای کوچک میشود گفت مناسبند و برای مکان‌ های بزرگ مناسب نیستند.
  3. اگر فردی نیاز به باز و بسته کردن کرکره به چندین مرتبه در روز داشته باشد، مطمئنا استفاده از کرکره دستی بسیار طاقت‌ فرسا است پس استفاده از آن معقولانه و کارآمد نیست.
  4. کرکره برقی امروزه با پیشرفت تکنولوژی سیستم کنترل اثرانگشت و ورود کد دیجیتال امنیت بیشتری در استفاده از آن برای شما به ارمغان آورده است.

فرق کرکره برقی با کرکره دستی به صورت خلاصه :

  • تفاوت در قیمت
  • تفاوت در میزان امنیت
  • تفاوت در راحتی و آسایش
  • تفاوت در زیبایی و به روز بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *