جک درب پارکینگ چیست ؟
۱۳۹۸/۱۲/۲۷
مزایای استفاده از کرکره برقی در چیست؟
۱۳۹۸/۱۲/۲۷
نمایش همه

جک درب چه نوع هایی دارند و بررسی انواع مختلف جک درب

جک درب درواقع شامل دوعدد بازو که بر روی درب نصب می شود، تابلو فرمان که تمام تنظیمات جک از این طریق انجام می شود، فلاشر که در هنگام باز یا بسته شدن درب روشن می شود و بهتر است در معرض دید باشد، چشمی الکتریکی که برای ایجاد امنیت هنگام بسته شدن درب است و از برخورد درب با خودرو و عابر جلو گیری می کند به این طریق که هنگام  عبور خودرو یا عابر پیاده از جلوی چشمی، باعث باز شدن مجدد درب ها می شود و از هر برخوردی جلوگیری می کند، ریموت کنترل هم جهت باز و بست درب استفاده می گردد و قطعات فلزی نصب جهت اتصال بازو ها با درب و شاسی درب مورد استفاده قرار می گیرند.

جک درب

جک درب

انواع جک های درب پارکینگ :

  • جک های پنوماتیک
  • جک های الکترو مکانیک
  • جک های هیدرولیکی

جک های الکترو مکانیک چیست :

یکی از رایج ترین درب های اتوماتیک درب هایی است که با جک مکانیک و یا هیدرولیکی باز و بسته می شوند. جک های هیدرولیکی بیشتر مناسب مناطق سردسیر  و یا فضاهای پرتردد با دربهای سنگین می باشد. به لحاظ امنیتی درب های الکترومکانیکی در مقابل فشار مقاوم بوده و با اضافه کردن قفل برقی نفوذ ناپذیر می شوند همچنین دستگاه با محیط های مختلف نصب هماهنگی دارد و هزینه های نصب و راه اندازی آن پایین است. کوچک بودن تابلو فرمان و استقلال قسمت مکانیکی از قسمت های الکترونیکی دیگر مزیت این درب می باشد. . در ساختمانهای آپارتمانی یا اماکنی که تردد کم است و وزن درب ها زیاد نیست درب اتوماتیک الکترومکانیکی پیشنهاد می شود. درواقع این نوع از جک‌ ها برای درب‌ های سنگین و همچینین اماکن پرتردد مانند ادارات استفاده می‌شود و در درب‌های هیدرولیکی برای امنیت بیشتر و جفت شدن لنگه‌ها بر روی هم از قفل برقی استفاده می‌شود.

جک های پنوماتیک چیست :

در درب اتوماتیک پنوماتیک، نیروی تحت فشار باد، تامین کننده انرژی مورد نیاز جک ها برای به حرکت در آوردن درب ها می باشد. مصرف انرژی در جک پارکینگ پنوماتیک پایین می باشد و چون با سیستم های بادی کار می کنند، قابل اعتماد هستند؛ به این خاطر که در مکان های خطرناکی که امکان سیم کشی دور تا دور قابِ در وجود ندارد، می توان از درب اتوماتیک پنوماتیک استفاده کرد. همچنین جعبه کنترل که شامل دریچه و مدار زمانبندی است، در خارج از محل تنظیم می گردد. از دیگر مزایای آن می توان به حرکات آرام و بی صدا و نصب و تنظیم ساده آن اشاره نمود. این گونه جک های درب اتوماتیک پارکینگ در گذشته استفاده زیادی داشته اند که در حال حاضر می توان به طور قطع گفت که در هیچ کجا استفاده نمی شوند. درواقع این نوع از درب های اتوماتیک باید در فواصل زمانی کوتاه از نظر تمیز بودن ، نشتی روغن یا هوا و خنک کننده بخش موتور چک و باز بینی شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر از درب های اتوماتیک می توانید برروی لینک کلیک کنید.

جک درب

جک درب

جک های هیدرولیکی چیست :

جک های هیدرولیکی بر اساس این قانون پاسکال کار می کنند که از فشار وارد شده به هر نقطه از یک مایع حبس شده به صورت کاملا مساوی در همه جهات منتقل می شوند. در واقع انتقال نیرو توسط مایع انجام می گیرد. جک های هیدرولیکی با روغن کار می کنند و این مهم است که در فشار بالا خواص خود را حفظ کنند و مقاوم باشند. روغن هیدرولیک کار انتقال فشار پمپ به سایر بخش های دستگاه را انجام می دهد که باعث افزایش عمر مفید قطعات و کاهش استهلاک آنها می شود. از دیگر مزایای سیستم هیدرولیکی حرکت پایدار و بدون لرزش و مهار آسان آن می باشد. این نوع جک ها از مزایای زیر برخوردارند:

  1. دارای دوام و قابلیت اطمینان بیشتری هستند
  2. دارای قابلیت قفل خودکار (self locking)
  3. دارای صرفه اقتصادی می باشند
  4. میزان تردد بالا را پشتیبانی می کند
  5. درب های هیدرولیکی برای مناطقی که دارای آب و هوای سرد هستند مناسب تر می باشند
جک درب

جک درب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *