مزایا و معایب کرکره برقی هوشمند
۱۳۹۸/۱۲/۲۵
انواع درب اتوماتیک شیشه ای و بررسی مزیت های آن
۱۳۹۸/۱۲/۲۵
نمایش همه

درب اتوماتیک چیست و چه کاربردی دارد؟

درب اتوماتیک یک سازه بسته یا باز کننده است که برای محدود کردن دسترسی به ورودی از طریق استفاده از فناوری خودکار استفاده می شود. درها می توانند در انواع مختلفی مانند دروازه چرخان ، چرخان و کشویی وارد شوند. هدف اصلی درهای اتوماتیک اجازه عبور اجسام از یک منطقه است.

درب اتوماتیک درب است که به طور خودکار باز می شود ، معمولا با سنجش رویکرد شخص. درهای اتوماتیک درهای مدرن هستند که تقریبا در همه جای خانه ، محل کار ، رستوران ، فروشگاه و … مورد استفاده قرار می گیرند. درواقع درب اتوماتیک به دری گفته می شود که با استفاده از حسگر های حرکتی یا ریموت های کنترل، باز و بسته می شوند و در جهت های مختلف حرکت می کنند و در انواع مختلف ساخته می شوند و که با توجه به نوع متریالی که در ساخت آن ها استفاده می شود و استفاده از تکنولوژی های متفاوت یک نوع خاص از این درب ها تولید می شود و از آنجا که راحتی بالایی را برای افرادی که از طریق این درها وارد می شوند فراهم می کند ، مردم ترجیح می دهند به جای درب های دستی آنها را نصب کنند.

درهای اتوماتیک با بالاترین مقادیر برای برجستگی و ایمنی مونتاژ می شوند و بنابراین به حداقل نگهداری نیاز دارند. درب اتوماتیک یکی از موارد ارتقاء یافته الزامات اولیه ساختمان ها به منظور راحتی کار افراد و ساکنین است. در اتوماتیک به جای درب معمولی به کار می رود و به دو صورت حرکت می کند. این درب می تواند مانند درب شیشه ای اتوماتیک، به صورت خودکار و از طریق سنسور باز و بسته شود و یا مانند درب اتوماتیک پارکینگ، از طریق ریموت باز و بسته شود. 

مزایای استفاده از درب اتوماتیک و کاربرد آن :

امروزه امنیت به یک نیاز اساسی در هر جامعه تبدیل شده و همه افراد در هر مکانی تلاش می کنند تا این نیاز را برآورده کنند. یکی از مهمترین وسایلی که در برآورده کردن این نیاز استفاده می‌شود، درب است. درب‌ها در هر مکانی به عنوان ورودی آن مکان شناخته می‌شوند و درامنیت هر ساختمان نقش بسزایی ایفا می‌کنند. مهمترین ویژگی مشترک بین درب های اتوماتیک، عدم نیاز به نیروی فیزیکی برای باز و بسته کردن درب است، این ویژگی به خصوص در محیط هایی با کاربران خاص مانند افراد سالمند، مراجعان پر تردد و فضا های عمومی و خصوصی مانند بیمارستان ها، فروشگاه ها، انبار ها و فضاهای پرتردد، بسیار کارامد است.

درب اتوماتیک به علت عملکرد خودکار باز و بسته شدن، امنیت بیشتری برای ساختمان و فضای داخلی فراهم می کند و مدل های ریموت دار آن، خروج و ورود افراد به ساختمان را محدود می کند. عملکرد خودکار درب اتوماتیک سبب صرفه جویی در زمان و انرژی افراد در تعامل با درب می شود و همچنین این درب ها قابلیت حرکت در راستای محور طولی و عرضی (افقی و عمودی) را دارند. شما جهت خرید و سفارش درب اتوماتیک می توانید برروی لینک کلیک کنید.

درب اتوماتیک

درب اتوماتیک

اجزای تشکیل دهنده درب اتوماتیک :

مولد درب اتوماتیک

این قسمت در درب اتوماتیک وظیفه تولید نیروی حرکتی را دارد.

تابلوی فرمان یا مرکز کنترل

فلاشرها

چشمی و حسگر

سنسورها یا حسگرها، اجزای اصلی درب های اتوماتیک هستند. حسگرها برای این نوع درب های هوشمند دارای مدل های مختلفی هستند که هر کدام یک کاربری ویژه را در سیستم اتوماتیک ایجاد می کنند.

میکرو سوییچ

چرخ دنده و گیربکس

قفل برقی

پایه درب برقی

قفل مکانیکی

ریموت کنترل

درب اتوماتیک

درب اتوماتیک

انواع درب اتوماتیک :

  • درب اتوماتیک لولایی ( شامل درب دو لنگه و درب تک لنگه )
  • درب اتوماتیک تاشو
  • درب اتوماتیک کشویی
  • درب اتوماتیک گردان
  • درب اتوماتیک شیشه ای (که این نوع درب اتوماتیک خود به چند دسته همانطور که در زیر می بینید تقسیم می شوند)

درب اتوماتیک شیشه ای نیم گرد

درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

درب اتوماتیک شیشه ای لولایی (سوئینگ)

درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی

درب اتوماتیک شیشه ای تمام گرد (ریولوینگ)

 

 

درب اتوماتیک

درب اتوماتیک چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09128656707