تیغه‌های کرکره برقی – خرید و نصب تیغه‌های کرکره اتوماتیک
۱۴۰۲/۰۷/۰۱
خرید کرکره برقی پارکینگی و یا فروشگاهی
۱۴۰۲/۰۷/۰۱
نمایش همه

انواع قطعات کرکره اتوماتیک – معرفی چشمی، فلاشر، و قفل‌های کرکره برقی

موتور در یک کرکره اتوماتیک مهمترین قطعه به شمار می‌رود. اما یک کرکره اتوماتیک برای عملکرد آسان و بدون دخالت دست، به قطعات دیگری نیاز دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع قطعات کرکره اتوماتیک

چشمی کرکره برقی چیست؟

چشمی کرکره برقی توسط اشعه مادون قرمز کار می‌کند و برای باز و بسته شدن کرکره به شکل خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعه به صورت جفت قرار می‌گیرد و روی کرکره برقی، به ارتفاع ۶۰ سانتی‌متر از سطح زمین نصب می‌شود.

فلاشر کرکره برقی چیست؟

از دیگر قطعات کرکره برقی می توان به فلاشر اشاره کرد که در واقع یک چراغ چشکار زن است و برای باز و بسته شدن درب اتوماتیک کرکره ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. فلاشر مستقیماً به برد یا ریسیور متصل می‌شود و نصب آن بر روی سیستم بصورت یک آپشن اضافه است. معمولاً در درب کرکره‌ای پارکینگ‌ها کاربرد دارد و برای درب کرکره‌ای مغازه کمتر از فلاشر استفاده می‌شود.

چشمی و فلاشر در کرکره برقی به چه کار می آید؟

دو چشمی کرکره برقی به صورتی نصب می‌شوند که در یک راستا قرار می‌گیرند و توسط اشعه مادون قرمز یکدیگر را تشخیص می‌دهند و اگر در زمان فعال بودن، مانعی بین دو چشمی قرار بگیرد ارتباط بین چشمی‌ها از طریق شکسته شدن خط مادون قرمز قطع می‌گردد و در نتیجه فرمان توقف باز یا بسته شدن کرکره برقی را اعلام می‌کند. از طرفی شاید کاربرد فلاشر به اهمیت چشمی نباشد اما می‌تواند هشدار دهنده‌ی خوبی در شب باشد و به این صورت عمل می‌کند که هنگام باز و بسته شدن کرکره برقی به وسیله‌ی چراغ چشکار زن هشدار می‌دهد.

قفل برقی کرکره اتوماتیک

این قفل‌ها با قطع کردن برق و قفل کردن تیغه‌های بالا در یک محفظه مخصوص، کاری می‌کنند که کرکره حتی به صورت دستی هم باز نشود. قفل برقی به ریموت کرکره برقی متصل است و با فرمان ریموت، برق را قطع و وصل می‌کند.

قفل نیمه اتوماتیک کرکره برقی

این نوع قفل جزو تجهیزات جانبی کرکره است، به این صورت که قابلیت قطع کردن برق را هم دارد. قفل نیمه اتوماتیک از داخل کرکره نصب می‌شود و از بیرون تنها جای ورود کلید باز است و به این شکل به هیچ عنوان در دسترس عموم قرار نمی‌گیرد و نوعی قفل مخفی محسوب می‌شود.

ریموت کرکره برقی چیست؟

کار کنترل از راه دور قفل برقی را انجام می‌دهد و باعث راحتی کار و کنترل سریع قفل برقی می‌شود. این ریموت با تعریف یک سری کد مخصوص، باعث می‌شود به راحتی بتوان از فاصله دور کرکره برقی را باز یا بسته کرد.

بهترین کرکره برقی اتوماتیک کدام است؟

انتخاب بهترین کرکره برقی به نوع تیغه و جنس موتور بستگی دارد. با توجه به اینکه تیغه‌های کرکره برقی و برند‌های آن بسیار محدود است، انتخاب یک گزینه مناسب کار چندان دشواری نیست. آکرول و آنادر معمولاً دو تا از بهترین برند‌های کرکره برقی هستند.

بهترین موتور کرکره برقی کدام است؟

سه نوع موتور کرکره برقی در بازار وجود دارد: توبلار، ساید، سنترال. موتورهای توبلار و ساید از پرطرفدارترین انواع موتورها در بین خریداران ایرانی به شمار می‌روند.

سایبان کرکره اتوماتیک چیست؟

سایبان کرکره اتوماتیک یک محصول بسیار کارامد است و با نصب روی کرکره فروشگاه و مغازه، آن را از گزند باران و افتاب دور نگه می‌دارد. این نوع سایبان‌ها ممکن است از انواع کالسکه‌ای و بازویی باشند.

فروش کرکره برقی اتوماتیک

خرید کرکره برقی اتوماتیک از ایمن صنعت مبنا بسیار ساده است. کافی است از انواع دسته بندی های کرکره برقی، موتور، تیغه و متعلقات را ببینید و مورد مناسب خود را انتخاب کنید. به علاوه می توانید تماس گرفته و با کارشناسان ما مشورت کنید. یک گزینه دیگر هم در همین بخش دیده می شود. فرم ارتباط و درخواست کرکره برقی است که می توانید با پر کردن فیلد های خالی برای خرید کرکره برقی اتوماتیک اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *